Zamówienia publiczne

Temat szkolenia

ABC zamówień publicznych po zmianach w 2022 r. – nowe PZP dla początkujących (2 dni)
  2022-03-10
   Szkolenie online

Miejsce i termin szkolenia

Szkolenie online
Termin: 10-11.03.2022 r. godziny: 9:00 - 15:00 

 

 

 

Adresaci szkolenia

  • zamawiający : pracownicy wydziałów zamówień publicznych, inwestycji, członkowie komisji przetargowych
  • wykonawcy: pracownicy działów sprzedaży przygotowujący oferty do przetargów, inne osoby zainteresowane tematyką zamówień publicznych

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest w przypadku zamawiających przedstawienie prawidłowych sposobów udzielania zamówień publicznych na dostawy, usługi i roboty budowlane od określenia potrzeb do zawarcia umowy, a w przypadku wykonawców, zapoznanie ich z zasadami udzielania zamówień publicznych i wynikającymi z nich prawami i obowiązkami, których przestrzeganie umożliwia skuteczne ubieganie się o zamówienia. Szkolenie będzie prowadzone w oparciu o nową ustawę Prawo zamówień publicznych, akty wykonawcze, najnowsze orzecznictwo, opinie prawne UZP oraz liczne przykłady błędów z wyników kontroli.

1 lipca 2022 r. zostanie uruchomiony centralny rejestr umów zawieranych przez jednostki sektora finansów publicznych od wartości 500 zł. Obowiązek rejestracyjny będzie dotyczył również takich sytuacji jak zmiana umowy czy jej rozwiązanie, a za nie dopełnienie obowiązku przewidziano sankcje karne.​

 

 

Metoda

Wykład prowadzony w oparciu o liczne przykłady z praktyki (prezentacja multimedialna). Podczas szkolenia wykładowca przeprowadzi warsztaty, w trakcie których uczestnicy podzieleni na grupy będą oceniać konkretne przypadki z praktyki udzielania zamówień publicznych. Ważnym elementem szkolenia będzie rozwiązywanie zgłaszanych przez uczestników problemów z dziedziny zamówień publicznych. Możliwość skorzystania z indywidualnych konsultacji.

Na szkoleniu wykładowca przedstawi schemat postępowania o zamówienie publiczne „krok po kroku” – tryb podstawowy. Uczestnicy dokonają oceny kolejnych czynności zamawiającego od określenia przedmiotu zamówienia do zawarcia umowy z wykorzystaniem przykładów praktycznych.

Zalety szkolenia online:

Dostęp na żywo do trenera z możliwością zadawania pytań przez mikrofon lub czat, widok prezentacji, eksperta oraz czatu, bezpłatne konsultacje poszkoleniowe.

 

Wykładowca

Prawnik, ekspert z zakresu prawa zamówień publicznych, jeden z najlepiej ocenianych wykładowców. Prowadzi szkolenia z dziedziny zamówień publicznych regularnie od 2000 r. do chwili obecnej. Od 2011 r. przeprowadził szkolenia w wymiarze ponad 5300 godzin.

Wybrane szkolenia z zakresu zamówień publicznych prowadzone cyklicznie w ostatnich latach przez wykładowcę:

  • ABC zamówień publicznych – szkolenie dla początkujących (2 dni),
  • Zamówienia publiczne – szkolenie dla zaawansowanych (2 dni),
  • Zamówienia publiczne o wartości do 30 000 euro,
  • Zamówienia publiczne finansowane z funduszy unijnych,
  • Kontrola zamówień publicznych,
  • Kurs – specjalista ds. zamówień publicznych (3 dni),
  • Jak wygrywać przetargi - szkolenie dla wykonawców.

Wybrane instytucje i firmy, dla których przeprowadził szkolenia wewnętrzne to m.in.:

  • Ministerstwo Gospodarki, Ministerstwo Kultury, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, Ministerstwo Sprawiedliwości, Ministerstwo Transportu, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Urzędy Marszałkowskie Województw: Łódzkiego, Mazowieckiego, Śląskiego, Wielkopolskiego, Podlaskiego, Dolnośląskiego,
  • SHARP Electronics (Europe) GMBH, Johnson & Johnson Poland, Iveco Poland, Raiffeisen Bank Polska, Xerox Polska, TVP, Strabag, DB Schenker Rail Polska.

Autor licznych publikacji dotyczących tematyki zamówień publicznych:

  • Komentarz do ustawy Prawo zamówień publicznych wydany przez C.H. BECK (I wydanie - 2005, II wydanie - 2007, III wydanie - 2009),
  • współautor książki „Zamówienia publiczne Poradnik przedsiębiorcy", wydanej w 2001r. przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości i Wydawnictwo PUBLICUS,
  • Artykuły: „Rzeczpospolita", „Gazeta Prawna", „Rachunkowość Budżetowa", „Zamówienia Publiczne Doradca", „Monitor Prawniczy".

Program szkolenia

1. Zagadnienia wprowadzające do problematyki zamówień publicznych:

  • znaczenie rynku zamówień publicznych,
  • cele regulacji zamówień publicznych,
  • Prawo zamówień publicznych w systemie finansów publicznych,
  • Prawo zamówień publicznych a Kodeks cywilny,
  • przegląd przepisów innych ustaw niezbędnych do stosowania Prawa zamówień publicznych,
  • wspólnotowe regulacje zamówień publicznych,
  • systematyka ustawy Prawo zamówień publicznych.

2. Podstawowe pojęcia i zakres obowiązywania ustawy:

  • definicja zamówienia publicznego, zamówienie klasyczne, zamówienie sektorowe, zamówienie w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa, zamówienie na usługi społeczne,
  • progi kwotowe i związane z nimi procedury udzielania zamówień: krajowa, unijna i zaostrzona,
  • zamówienia wyłączone spod rządów ustawy,
  • zamówienia o charakterze mieszanym.

3. Zasady udzielania zamówień:

  • zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie wykonawców, proporcjonalność, przejrzystość,
  • najlepsza jakość i najlepsze efekty zamówienia,
  • bezstronność i obiektywizm zamawiającego,
  • jawność, w tym pojęcie tajemnicy przedsiębiorstwa, obowiązki wynikające z RODO,
  • pisemność - nowa definicja,
  • prowadzenie postępowania w języku polskim.

4. Planowanie i szacowanie zamówień:

  • plan postępowań o udzielenie zamówień – miejsca publikacji, obowiązek aktualizacji, wzór,
  • szacowanie wartości zamówienia, w tym:
    • przykłady wadliwego podziału zamówienia,
    • zamówienia nieplanowane a podział zamówienia,
    • problem z prawidłowym oszacowaniem wartości robót dotyczących jednego przedsięwzięcia budowlanego ale odrębnych obiektów budowlanych.

5. Zamawiający i wykonawcy:

  • podział kompetencji między kierownika zamawiającego i komisję przetargową,
  • nowe podejście do konfliktu interesów,
  • zmieniona definicja wykonawcy zamówienia publicznego,
  • wspólne ubieganie się o zamówienia publiczne.

6. Komunikacja zamawiającego z wykonawcami i dokumentowanie przebiegu postępowania:

  • rozszerzenie elektronizacji na zamówienia klasyczne poniżej progów unijnych,
  • forma oferty,
  • komunikacja ustna,
  • miniPortal - zasady działania bezpłatnego narzędzia tymczasowego udostępnionego przez UZP,
  • protokół postępowania i załączniki,
  • udostępnianie dokumentacji postępowania,
  • zwrot materiałów wykonawcom,
  • sprawozdanie o udzielonych zamówieniach.

7. Procedura krajowa (poniżej progów unijnych) dla zamówienia klasycznego:

  • stosowanie przepisów dotyczących procedury unijnej do zamówień o wartości poniżej progów unijnych,
  • ogłoszenia,
  • podział zamówienia na części,
  • klauzule społeczne,
  • wadium,
  • opis przedmiotu zamówienia i przedmiotowe środki dowodowe, w tym przykłady z wyników kontroli (opis wskazujący na konkretny produkt, brak definicji ofert równoważnych),
  • wykluczenie wykonawcy z postępowania - przyczyny i dokumentowanie wykluczenia, w tym tzw. procedura self-cleaning,
  • warunki udziału w postępowaniu i dokumenty potwierdzające ich spełnienie, w tym przykłady wadliwych warunków z wyników kontroli,
  • udostępnienie zasobów przez inny podmiot,
  • zasady żądania i uzupełniania podmiotowych środków dowodowych,
  • tryby postępowania w procedurze krajowej:
    • tryb podstawowy i jego trzy warianty, specyfikacja warunków zamówienia (SWZ),
    • negocjacje bez ogłoszenia i zamówienie z wolnej ręki,
  • składanie i otwarcie ofert,
  • ocena ofert, w tym poprawianie omyłek, przesłanki odrzucania ofert, przykłady z orzecznictwa,
  • wybór najkorzystniejszej oferty, w tym kryteria oceny ofert,
  • zakończenie postępowania, w tym przesłanki unieważnienia postępowania.

8. Zamówienie na usługi społeczne i inne szczególne usługi.

9. Umowa w sprawie zamówienia publicznego i jej wykonanie:

  • forma umowy,
  • klauzule niedozwolone,
  • okres, na jaki można zawrzeć umowę,
  • waloryzacja wynagrodzenia wykonawcy, zaliczki, płatności częściowe,
  • raport z realizacji zamówienia,
  • zabezpieczenie należytego wykonania umowy,
  • zmiana umowy,
  • odstąpienie od umowy oraz jej unieważnienie,
  • podwykonawstwo.

10. Środki ochrony prawnej – podstawowe informacje:

  • odwołanie: dopuszczalność odwołań dla zamówień krajowych, podmioty uprawnione do wnoszenia odwołań,
  • skarga: sąd zamówień publicznych, podmioty uprawnione do wnoszenia skarg, wysokość opłaty.

11. Odpowiedzialność za naruszenie ustawy Prawo zamówień publicznych:

  • odpowiedzialność na gruncie ustawy Prawo zamówień publicznych (kary pieniężne),
  • odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
  • odpowiedzialność karna, w tym za zmowę przetargową.

Cena szkolenia

890 zł - cena szkolenia zawiera:

  • udział w szkoleniu online (wykład, dyskusja, odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia)
  • materiały szkoleniowe w formie elektronicznej (pdf)
  • certyfikat dla uczestników szkolenia w formie elektronicznej (pdf)
  • konsultację e-mailową po szkoleniu dotyczącą zagadnień omawianych przez trenera w trakcie zajęć. 

Powyższe ceny są cenami netto. Szkolenia finansowane przynajmniej w 70 %
ze środków publicznych są zwolnione z VAT, w pozostałych przypadkach do kwoty netto doliczamy VAT 23 %.

Każde szkolenie możemy przygotować w  formie szkolenia wewnętrznego dedykowanego tylko państwa instytucji, gdzie termin, miejsce  i program szkolenia jest  dostosowany do państwa potrzeb.

Oferta specjalna:

Proponujemy RABAT 5% w przypadku zgłoszenia minimum 4 osób na szkolenie.
 

Zgłoszenie na szkolenie

(Umowa na realizację szkolenia)

Zgłaszam udział w szkoleniu: ABC zamówień publicznych po zmianach w 2022 r. – nowe PZP dla początkujących (2 dni)

Termin i miejsce szkolenia:     2022-03-10    Szkolenie online


Zgłaszający



Osoba kontaktowa



Osoby zgłoszone na szkolenie

Liczba osób zgłoszonych
Koszt na osobę (PLN)
Koszt do zapłaty (PLN)

Warunkiem udziału w szkoleniu jest przesłanie wypełnionego formularza zgłoszenia na szkolenie. Zapłaty należy dokonać w przypadku sektora publicznego po  szkoleniu  w ciągu 14 dni od wystawienia faktury, a w przypadku sektora prywatnego przed szkoleniem na podstawie faktury proforma na konto ACC Training & Consulting Group Płużańska Marzena Anna w Credit Agricole Bank Polska S.A. 581940 1076 3025 5111 0000 0000.

Zgłoszenie to jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie. Rezygnacja powinna być dokonana w formie pisemnej najpóźniej 6 dni roboczych przed szkoleniem. Rezygnacja w późniejszym terminie lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z wniesienia opłaty.

Oświadczamy, że jesteśmy płatnikiem VAT NIP: ................................. i upoważniamy ACC Training & Consulting Group Płużańska Marzena Anna do wystawienia faktury VAT bez naszego podpisu.

Organizator szkolenia zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia lub odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych oraz odstąpienia od umowy, nie ponosząc odpowiedzialności.

Oświadczamy, że akceptujemy Regulamin oraz warunki umowy jako umocowani do jej zawarcia.

Informujemy, że:

  1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ACC Training & Consulting Group Płużańska Marzena Anna z siedzibą w Warszawie przy ul. Szachowej 1, zwany dalej Administratorem; Administrator prowadzi operacje przetwarzania Pani/Pana danych osobowych, e-mail: szkolenia@acc.net.pl
  2. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji usługi szkoleniowej bądź innym celu, na który wyraziła Pani/Pan zgodę,
  3. podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest umowa o realizację usługi szkoleniowej,
  4. podanie danych jest niezbędne do zawarcia umowy, w przypadku niepodania danych niemożliwe jest zawarcie umowy,
  5. posiada Pani/Pan prawo do:
    • żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
    • wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania,
    • przenoszenia danych,
    • wniesienia skargi do organu nadzorczego,
    • cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych.
  6. Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu,
  7. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez ACC Training & Consulting Group Płużańska Marzena Anna najpóźniej do momentu cofnięcia zgody przez Panią/Pana

 

+
=

Jesteś zainteresowany szkoleniem ? Masz pytanie ?

Skontaktuj się z nami.

Przejdź do kontaktu
Strona używa plików cookie Akceptuję Nie pokazuj wiadomości    więcej informacji