Zamówienia publiczne

Temat szkolenia

ABC zamówień publicznych– PZP dla początkujących (2 dni)
  2025-12-18
   Szkolenie online / Poznań

Miejsce i termin szkolenia

POZNAŃ (CENTRUM), Hotel Mercure Centrum **** ul. Roosevelta 20​
Termin: 18-19.12​.2025 r. Godziny: 10:00 - 16:00

Adresaci szkolenia

  • zamawiający : pracownicy wydziałów zamówień publicznych, inwestycji, członkowie komisji przetargowych
  • wykonawcy: pracownicy działów sprzedaży przygotowujący oferty do przetargów, inne osoby zainteresowane tematyką zamówień publicznych

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest w przypadku zamawiających przedstawienie prawidłowych sposobów udzielania zamówień publicznych na dostawy, usługi i roboty budowlane od określenia potrzeb do zawarcia umowy, a w przypadku wykonawców, zapoznanie ich z zasadami udzielania zamówień publicznych i wynikającymi z nich prawami i obowiązkami, których przestrzeganie umożliwia skuteczne ubieganie się o zamówienia. Szkolenie będzie prowadzone w oparciu o znowelizowaną ustawę Prawo zamówień publicznych, akty wykonawcze, najnowsze orzecznictwo, opinie prawne UZP oraz liczne przykłady błędów z wyników kontroli.

 

Metoda

Wykład prowadzony w oparciu o liczne przykłady z praktyki (prezentacja multimedialna). Podczas szkolenia wykładowca przeprowadzi warsztaty, w trakcie których uczestnicy podzieleni na grupy będą oceniać konkretne przypadki z praktyki udzielania zamówień publicznych. Ważnym elementem szkolenia będzie rozwiązywanie zgłaszanych przez uczestników problemów z dziedziny zamówień publicznych. Możliwość skorzystania z indywidualnych konsultacji.

Wykładowca

Prawnik, ekspert z zakresu prawa zamówień publicznych, jeden z najlepiej ocenianych wykładowców. Prowadzi szkolenia z dziedziny zamówień publicznych regularnie od 2000 r. do chwili obecnej. Od 2011 r. przeprowadził szkolenia w wymiarze ponad 5300 godzin.

Wybrane szkolenia z zakresu zamówień publicznych prowadzone cyklicznie w ostatnich latach przez wykładowcę:

  • ABC zamówień publicznych – szkolenie dla początkujących (2 dni),
  • Zamówienia publiczne – szkolenie dla zaawansowanych (2 dni),
  • Zamówienia publiczne o wartości do 30 000 euro,
  • Zamówienia publiczne finansowane z funduszy unijnych,
  • Kontrola zamówień publicznych,
  • Kurs – specjalista ds. zamówień publicznych (3 dni),
  • Jak wygrywać przetargi - szkolenie dla wykonawców.

Wybrane instytucje i firmy, dla których przeprowadził szkolenia wewnętrzne to m.in.:

  • Ministerstwo Gospodarki, Ministerstwo Kultury, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, Ministerstwo Sprawiedliwości, Ministerstwo Transportu, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Urzędy Marszałkowskie Województw: Łódzkiego, Mazowieckiego, Śląskiego, Wielkopolskiego, Podlaskiego, Dolnośląskiego,
  • SHARP Electronics (Europe) GMBH, Johnson & Johnson Poland, Iveco Poland, Raiffeisen Bank Polska, Xerox Polska, TVP, Strabag, DB Schenker Rail Polska.

Autor licznych publikacji dotyczących tematyki zamówień publicznych:

  • Komentarz do ustawy Prawo zamówień publicznych wydany przez C.H. BECK (I wydanie - 2005, II wydanie - 2007, III wydanie - 2009),
  • współautor książki „Zamówienia publiczne Poradnik przedsiębiorcy", wydanej w 2001r. przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości i Wydawnictwo PUBLICUS,
  • Artykuły: „Rzeczpospolita", „Gazeta Prawna", „Rachunkowość Budżetowa", „Zamówienia Publiczne Doradca", „Monitor Prawniczy".

Program szkolenia

1. Wprowadzenie do problematyki zamówień publicznych:

  • znaczenie rynku zamówień publicznych,
  • cele regulacji zamówień publicznych,
  • Prawo zamówień publicznych w systemie finansów publicznych,
  • Prawo zamówień publicznych a Kodeks cywilny,
  • przegląd przepisów innych ustaw niezbędnych do stosowania Prawa zamówień publicznych,
  • wspólnotowe regulacje zamówień publicznych,
  • systematyka ustawy Prawo zamówień publicznych.

2. Zakres przedmiotowy obowiązywania ustawy:

  • definicja zamówienia publicznego,
  • progi kwotowe i związane z nimi procedury udzielania zamówień: uproszczona, podstawowa i zaostrzona,
  • zamówienia o charakterze mieszanym,
  • zamówienia wyłączone spod rządów ustawy,
  • tzw. usługi społeczne.

3. Zasady udzielania zamówień:

  • zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie wykonawców, proporcjonalność, przejrzystość,
  • bezstronność i obiektywizm zamawiającego,
  • jawność,
  • pisemność, w tym:
    • formy komunikacji w okresie przejściowym,
    • elektronizacja zamówień publicznych - nowość,
      zmiany w rozporządzeniach związane z elektronizacją obowiązujące od 18 października  2018 r.
      - miniPortal e-zamówień – zasady działania bezpłatnego narzędzia tymczasowego udostępnionego przez UZP.
  • prowadzenie postępowania w języku polskim,
  • traktowanie trybów przetargowych jako podstawowe.

4. Wykonawca zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego (warunki udziału w postępowaniu, potencjał innego podmiotu, wykluczenie, konsorcjum):

  • warunki udziału w postępowaniu i dokumenty potwierdzające ich spełnienie:
    • klauzule społeczne,
    • wykorzystanie potencjału innego podmiotu, w tym obowiązek realizowania zamówienia przez inny podmiot,
    • maksymalny poziom obrotu, jakiego można żądać od wykonawcy,
    • jednolity europejski dokument zamówienia (JEDZ),
    • weryfikacja dokumentów wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona,
    • wymaganie dokumentów aktualnych na dzień ich złożenia,
  • uzupełnianie dokumentów, w tym przykłady z wyników kontroli,
  • wykluczenie wykonawcy z postępowania - przyczyny i dokumentowanie wykluczenia, w tym tzw. procedura self-cleaning,
  • wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia, w tym specjalne warunki udziału w postępowaniu dla konsorcjów.

5. Przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia, w tym specyfikacja istotnych warunków zamówienia (SIWZ):

  • obowiązek publikowania planu zamówień publicznych przez zamawiających z sektora finansów publicznych,
  • opis przedmiotu zamówienia, w tym obowiązek wymagania zatrudnienia na umowę o pracę w zamówieniach publicznych na usługi i roboty budowlane,
  • określenie wartości szacunkowej zamówienia i dzielenie zamówienia na części,
  • wybór trybu postępowania,
  • specyfikacja istotnych warunków zamówienia,
  • ogłoszenia.

6.  Tryby postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:

          a) Podstawowe tryby postępowań o zamówienia publiczne, które można stosować bez względu na wartość oraz rodzaj zamówienia:

  • przetarg nieograniczony, w tym regulacje dotyczące ogłoszeń, wadium, terminów składania ofert,
  • przetarg ograniczony, w tym selekcja wykonawców,

         b) Pozostałe tryby postępowań, które można stosować wyłącznie w uzasadnionych przypadkach:

  • negocjacje z ogłoszeniem,
  • negocjacje bez ogłoszenia,
  • dialog konkurencyjny,
  • zamówienie z wolnej ręki
  • zapytanie o cenę,
  • licytacja elektroniczna,
  • partnerstwo innowacyjne.

7. Przygotowanie oferty, wybór najkorzystniejszej oferty:

  • definicja oferty, treść oferty,
  • termin złożenia oferty,
  • termin związania ofertą,
  • otwarcie ofert,
  • poprawianie omyłek w ofertach,
  • odrzucenie oferty,
  • rażąco niska cena,
  • kryteria oceny ofert, w tym:
    • definicja najkorzystniejszej oferty,
    • przykładowe kryteria,
    • istotne ograniczenie stosowania kryterium ceny w sektorze finansów publicznych,
    • pojęcie kosztów cyklu życia,
  • zawiadomienie o wyniku postępowania,
  • unieważnienie postępowania,
  • zawarcie umowy,
  • ogłoszenie o udzieleniu zamówienia.

8. Umowy o zamówienia publiczne - cechy szczególne wynikające z Prawa zamówień publicznych:

  • okres, na jaki można zawrzeć umowę,
  • zmiany umowy, w tym:
    • dopuszczalna zmiana wykonawcy,
    • zmiana nieprzewidywalna dla zamawiającego,
    • zamówienie dodatkowe jako aneks do umowy,
    • definicja zmiany istotnej,
  • szczególny przypadek odstąpienia od umowy,
  • unieważnienie umowy,
  • zabezpieczenie należytego wykonania umowy.

9. Środki ochrony prawnej:

  • odwołanie:
    • podmioty uprawnione do wnoszenia odwołań,
    • zawiadomienie zamawiającego o wniesieniu odwołania,
    • dopuszczalność odwołań dla zamówień o niższych wartościach,
  • skarga: podmioty uprawnione do wnoszenia, opłata.

10. Organizacja zamówień publicznych w jednostce zamawiającej:

  • podział kompetencji między kierownika zamawiającego i komisję przetargową,
  • zespół do nadzoru nad realizacją zamówienia.

11. Odpowiedzialność za naruszenie ustawy Prawo zamówień publicznych:

  • odpowiedzialność na gruncie ustawy Prawo zamówień publicznych,
  • odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
  • odpowiedzialność karna, w tym za zmowę przetargową.

12. Zmiany wprowadzane nową ustawą Prawo zamówień publicznych, w tym:

  • odformalizowanie procedur oraz rozszerzenie możliwości składania odwołań dla zamówień o wartości poniżej progów unijnych,
  • wykaz klauzul, których nie można zawrzeć w umowie, nowe klauzule waloryzacyjne,
  • utworzenie jednego sądu do rozpatrywania skarg na orzeczenia Krajowej Izby Odwoławczej.

Cena szkolenia

990 zł cena szkolenia  online zawiera:

  • udział w szkoleniu online (wykład, dyskusja, odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia)
  • materiały szkoleniowe w formie elektronicznej (pdf)
  • certyfikat dla uczestników szkolenia w formie elektronicznej (pdf)
  • bezpłatne konsultacje poszkoleniowe

1390 zł - cena szkolenia stacjonarnego zawiera:

  • udział w szkoleniu stacjonarnym (wykład, dyskusja, odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia)
  • materiały szkoleniowe w formie papierowej w segregatorach, notatniki, długopisy
  • certyfikat dla uczestników szkolenia w formie papierowej,
  • przerwy kawowe,
  • obiad
  • bezpłatne konsultacje poszkoleniowe

Powyższe ceny są cenami netto. Szkolenia finansowane przynajmniej w 70 %
ze środków publicznych są zwolnione z VAT
, w pozostałych przypadkach do kwoty netto doliczamy VAT 23 %.

Każde szkolenie możemy przygotować w  formie szkolenia wewnętrznego dedykowanego tylko państwa instytucji, gdzie termin, miejsce  i program szkolenia jest  dostosowany do państwa potrzeb.

Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia.

Oferta specjalna:

Proponujemy RABAT 5% w przypadku zgłoszenia minimum 4 osób na szkolenie.
Uwaga! Promocje nie łączą się.

Zgłoszenie na szkolenie

(Umowa na realizację szkolenia)

Zgłaszam udział w szkoleniu: ABC zamówień publicznych– PZP dla początkujących (2 dni)

Termin i miejsce szkolenia:     2025-12-18    Szkolenie online / Poznań


Zgłaszający



Osoba kontaktowa



Osoby zgłoszone na szkolenie

Liczba osób zgłoszonych
Koszt na osobę (PLN)
Koszt do zapłaty (PLN)

Warunkiem udziału w szkoleniu jest przesłanie wypełnionego formularza zgłoszenia na szkolenie. Zapłaty należy dokonać w przypadku sektora publicznego po  szkoleniu  w ciągu 14 dni od wystawienia faktury, a w przypadku sektora prywatnego przed szkoleniem na podstawie faktury proforma na konto ACC Training & Consulting Group Płużańska Marzena Anna w Credit Agricole Bank Polska S.A. 581940 1076 3025 5111 0000 0000.

Zgłoszenie to jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie. Rezygnacja powinna być dokonana w formie pisemnej najpóźniej 6 dni roboczych przed szkoleniem. Rezygnacja w późniejszym terminie lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z wniesienia opłaty.

Oświadczamy, że jesteśmy płatnikiem VAT NIP: ................................. i upoważniamy ACC Training & Consulting Group Płużańska Marzena Anna do wystawienia faktury VAT bez naszego podpisu.

Organizator szkolenia zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia lub odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych oraz odstąpienia od umowy, nie ponosząc odpowiedzialności.

Oświadczamy, że akceptujemy Regulamin oraz warunki umowy jako umocowani do jej zawarcia.

Informujemy, że:

  1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ACC Training & Consulting Group Płużańska Marzena Anna z siedzibą w Warszawie przy ul. Szachowej 1, zwany dalej Administratorem; Administrator prowadzi operacje przetwarzania Pani/Pana danych osobowych, e-mail: szkolenia@acc.net.pl
  2. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji usługi szkoleniowej bądź innym celu, na który wyraziła Pani/Pan zgodę,
  3. podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest umowa o realizację usługi szkoleniowej,
  4. podanie danych jest niezbędne do zawarcia umowy, w przypadku niepodania danych niemożliwe jest zawarcie umowy,
  5. posiada Pani/Pan prawo do:
    • żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
    • wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania,
    • przenoszenia danych,
    • wniesienia skargi do organu nadzorczego,
    • cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych.
  6. Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu,
  7. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez ACC Training & Consulting Group Płużańska Marzena Anna najpóźniej do momentu cofnięcia zgody przez Panią/Pana

 

+
=

Jesteś zainteresowany szkoleniem ? Masz pytanie ?

Skontaktuj się z nami.

Przejdź do kontaktu
Strona używa plików cookie Akceptuję Nie pokazuj wiadomości    więcej informacji