Zamówienia publiczne

Temat szkolenia

Jak startować w przetargach po elektronizacji zamówień publicznych? Zamówienia publiczne z uwzględnieniem najnowszych zmian dla wykonawców.
  2020-02-27
   Wrocław

Miejsce i termin szkolenia

Wrocław, Hotel Scandic **** ul. Piłsudskiego 49-57
Termin: 27.02.2020 r. Godziny: 10:00 - 16:00

  

Adresaci szkolenia

Szkolenie dla wykonawców i dostawców ubiegających się o zamówienia publiczne, pracowników działów sprzedaży przygotowujących oferty do przetargów, innych osób zainteresowanych tematyką zamówień publicznych.

Cel szkolenia

Na szkoleniu zostaną omówione aspekty praktyczne elektronizacji zamówień publicznych.
Dowiecie się Państwo m.in.:

  • jak przygotować najkorzystniejszą ofertę i nie popełnić błędu,
  • w jakim zakresie wykonawca może posłużyć się potencjałem innych podmiotów
  • kiedy można uzupełnić dokumenty, czy nie jest to zmiana  treści oferty
  • kiedy zamawiający może zatrzymać wadium,
  • kiedy zamawiający może wykluczyć wykonawcę z postępowania
  • jak sprawdzić czy zamawiający nie faworyzuje innej firmy,
  • kiedy następuje odrzucenie oferty,
  • kiedy można się odwołać i złożyć skargę.

Uwaga! Szkolenie uwzględnia najnowsze orzecznictwo KIO oraz opinie UZP dotyczące elektronizacji zamówień poruszające istotne zagadnienia takie jak:

  • skutki złożenia skanu oferty,
  • prawidłowość e-podpisu,
  • nieprawidłowe działanie platformy elektronicznej,
  • wadium w postaci niepieniężnej.

UWAGA! 11 września 2019 r. Sejm uchwalił nową ustawę Prawo zamówień publicznych, która ma na celu m.in. zwiększenie konkurencyjności i efektywności zamówień publicznych. Ustawa ma wejść w życie 1 stycznia 2021 r. Szkolenie uwzględnia najważniejsze zmiany wprowadzane nową ustawą.

Metoda

Interaktywny wykład w oparciu o liczne przykłady z praktyki (prezentacja multimedialna), ćwiczenia praktyczne rozpatrujące różne przypadki występujące przy startowaniu w przetargach oraz wyjaśniające najbardziej kontrowersyjne zagadnienia. Ważnym elementem szkolenia będzie rozwiązywanie zgłaszanych przez uczestników problemów z dziedziny zamówień publicznych. Możliwość skorzystania z indywidualnych konsultacji.

 

Wykładowca

Prawnik, ekspert z zakresu prawa zamówień publicznych, jeden z najlepiej ocenianych wykładowców. Prowadzi szkolenia z dziedziny zamówień publicznych regularnie od 2000 r. do chwili obecnej. Od 2011 r. przeprowadził szkolenia w wymiarze ponad 5300 godzin.

Wybrane szkolenia z zakresu zamówień publicznych prowadzone cyklicznie w ostatnich latach przez wykładowcę:

  • ABC zamówień publicznych – szkolenie dla początkujących (2 dni),
  • Zamówienia publiczne – szkolenie dla zaawansowanych (2 dni),
  • Zamówienia publiczne o wartości do 30 000 euro,
  • Zamówienia publiczne finansowane z funduszy unijnych,
  • Kontrola zamówień publicznych,
  • Kurs – specjalista ds. zamówień publicznych (3 dni),
  • Jak wygrywać przetargi - szkolenie dla wykonawców.

Wybrane instytucje i firmy, dla których przeprowadził szkolenia wewnętrzne to m.in.:

  • Ministerstwo Gospodarki, Ministerstwo Kultury, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, Ministerstwo Sprawiedliwości, Ministerstwo Transportu, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Urzędy Marszałkowskie Województw: Łódzkiego, Mazowieckiego, Śląskiego, Wielkopolskiego, Podlaskiego, Dolnośląskiego,
  • SHARP Electronics (Europe) GMBH, Johnson & Johnson Poland, Iveco Poland, Raiffeisen Bank Polska, Xerox Polska, TVP, Strabag, DB Schenker Rail Polska.

Autor licznych publikacji dotyczących tematyki zamówień publicznych:

  • Komentarz do ustawy Prawo zamówień publicznych wydany przez C.H. BECK (I wydanie - 2005, II wydanie - 2007, III wydanie - 2009),
  • współautor książki „Zamówienia publiczne Poradnik przedsiębiorcy", wydanej w 2001r. przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości i Wydawnictwo PUBLICUS,
  • Artykuły: „Rzeczpospolita", „Gazeta Prawna", „Rachunkowość Budżetowa", „Zamówienia Publiczne Doradca", „Monitor Prawniczy".
 

Program szkolenia

1. Procedury udzielania zamówień publicznych: uproszczona, podstawowa i zaostrzona.

2. Zasady udzielania zamówień:

  • zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie wykonawców, proporcjonalność, przejrzystość,
  • bezstronność i obiektywizm zamawiającego,
  • jawność,
  • pisemność, w tym:
    • formy komunikacji w okresie przejściowym,
    • elektronizacja zamówień publicznych - nowość,
  • prowadzenie postępowania w języku polskim,
  • traktowanie trybów przetargowych jako podstawowe.

3. Wykonawca zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego (warunki udziału w postępowaniu, potencjał innego podmiotu, wykluczenie, konsorcjum):

  • warunki udziału w postępowaniu i dokumenty potwierdzające ich spełnienie:
    • klauzule społeczne,
    • wykorzystanie potencjału innego podmiotu, obowiązek realizowania zamówienia przez inny podmiot,
    • maksymalny poziom obrotu, jakiego można żądać od wykonawcy,
    • jednolity europejski dokument zamówienia (JEDZ),
    • weryfikacja dokumentów wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona,
    • wymaganie dokumentów aktualnych na dzień ich złożenia,
  • uzupełnianie dokumentów,
  • wykluczenie wykonawcy z postępowania - przyczyny i dokumentowanie wykluczenia, w tym tzw. procedura self-cleaning,
  • wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia, w tym specjalne warunki udziału w postępowaniu dla konsorcjów.

4.Opis przedmiotu zamówienia – kiedy wykonawca może go zakwestionować?

  • obowiązek publikowania planu zamówień publicznych przez zamawiających z sektora finansów publicznych,
  • opis przedmiotu zamówienia, w tym opis wskazujący na konkretny produkt, brak definicji ofert równoważnych, obowiązek wymagania zatrudnienia na umowę o pracę w zamówieniach publicznych na usługi i roboty budowlane.

5.Tryby postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:

  • udostępnianie i przekazywanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ),
  • terminy składania ofert,
  • wadium.

6. Przygotowanie oferty, wybór najkorzystniejszej oferty:

  • definicja oferty, treść oferty,
  • termin złożenia oferty,
  • termin związania ofertą,
  • otwarcie ofert,
  • poprawianie omyłek w ofertach,
  • odrzucenie oferty,
  • rażąco niska cena,
  • kryteria oceny ofert, w tym:
    • przykładowe kryteria,
    • istotne ograniczenie stosowania kryterium ceny w sektorze finansów publicznych,
    • pojęcie kosztów cyklu życia,
  • zawiadomienie o wyniku postępowania,
  • unieważnienie postępowania,
  • zawarcie umowy.

7.Umowy o zamówienia publiczne, kiedy można dokonać zmiany w umowie:

  • zmiana sposobu spełnienia świadczenia przed zawarciem umowy,
  • zmiany umowy,
    • dopuszczalna zmiana wykonawcy,
    • zmiana nieprzewidywalna dla zamawiającego,
    • zamówienie dodatkowe jako aneks do umowy,
    • definicja zmiany istotnej,
  • zabezpieczenie należytego wykonania umowy.

8.Środki ochrony prawnej – kiedy można kwestionować działania zamawiającego:

  • odwołanie do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej:
    • podmioty uprawnione do wnoszenia,
    • zawiadomienie zamawiającego o wniesieniu odwołania,
    • dopuszczalność odwołań dla zamówień o niższych wartościach, w tym na tzw. usługi społeczne,
  • skarga do sądu:
    • podmioty uprawnione do wnoszenia,
    • wysokość opłaty.

9. Zmiany wprowadzane nową ustawą Prawo zamówień publicznych, w tym:

  • odformalizowanie procedur oraz rozszerzenie możliwości składania odwołań dla zamówień o wartości poniżej progów unijnych,
  • wykaz klauzul, których nie można zawrzeć w umowie, nowe klauzule waloryzacyjne,
  • utworzenie jednego sądu do rozpatrywania skarg na orzeczenia Krajowej Izby Odwoławczej.

 

Cena szkolenia

590 zł - cena szkolenia obejmuje:

  • komplet materiałów szkoleniowych,
  • certyfikaty  dla uczestników,
  • przerwy kawowe, obiad,
  • konsultację e-mailową po szkoleniu dotyczącą zagadnień omawianych przez trenera w trakcie zajęć.

Powyższe ceny są cenami netto. Szkolenia finansowane przynajmniej w 70 %
ze środków publicznych są zwolnione z VAT
, w pozostałych przypadkach do kwoty netto doliczamy VAT 23 %.

Każde szkolenie możemy przygotować w formie szkolenia wewnętrznego dedykowanego tylko Państwa firmie, gdzie termin, miejsce  i program szkolenia jest  dostosowany do Państwa potrzeb.

Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia.

Oferta specjalna:

Proponujemy RABAT 5% w przypadku zgłoszenia minimum 4 osób na szkolenie.
Uwaga! Promocje nie łączą się.

Zgłoszenie na szkolenie

(Umowa na realizację szkolenia)

Zgłaszam udział w szkoleniu: Jak startować w przetargach po elektronizacji zamówień publicznych? Zamówienia publiczne z uwzględnieniem najnowszych zmian dla wykonawców.

Termin i miejsce szkolenia:     2020-02-27    Wrocław


Zgłaszający



Osoba kontaktowa



Osoby zgłoszone na szkolenie

Liczba osób zgłoszonych
Koszt na osobę (PLN)
Koszt do zapłaty (PLN)

Warunkiem udziału w szkoleniu jest przesłanie wypełnionego formularza zgłoszenia na szkolenie. Zapłaty należy dokonać po otrzymaniu faktury na konto ACC Training & Consulting Group Płużańska Marzena Anna w Credit Agricole Bank Polska S.A. 581940 1076 3025 5111 0000 0000.

Zgłoszenie to jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie. Rezygnacja powinna być dokonana w formie pisemnej najpóźniej 6 dni roboczych przed szkoleniem. Rezygnacja w późniejszym terminie lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z wniesienia opłaty.

Oświadczamy, że jesteśmy płatnikiem VAT NIP: ................................. i upoważniamy ACC Training & Consulting Group Płużańska Marzena Anna do wystawienia faktury VAT bez naszego podpisu.

Organizator szkolenia zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia lub odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych oraz odstąpienia od umowy, nie ponosząc odpowiedzialności.

Oświadczamy, że akceptujemy Regulamin oraz warunki umowy jako umocowani do jej zawarcia.

Informujemy, że:

  1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ACC Training & Consulting Group Płużańska Marzena Anna z siedzibą w Warszawie przy ul. Szachowej 1, zwany dalej Administratorem; Administrator prowadzi operacje przetwarzania Pani/Pana danych osobowych, e-mail: szkolenia@acc.net.pl
  2. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji usługi szkoleniowej bądź innym celu, na który wyraziła Pani/Pan zgodę,
  3. podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest umowa o realizację usługi szkoleniowej,
  4. podanie danych jest niezbędne do zawarcia umowy, w przypadku niepodania danych niemożliwe jest zawarcie umowy,
  5. posiada Pani/Pan prawo do:
    • żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
    • wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania,
    • przenoszenia danych,
    • wniesienia skargi do organu nadzorczego,
    • cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych.
  6. Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu,
  7. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez ACC Training & Consulting Group Płużańska Marzena Anna najpóźniej do momentu cofnięcia zgody przez Panią/Pana

 

+
=

Jesteś zainteresowany szkoleniem ? Masz pytanie ?

Skontaktuj się z nami.

Przejdź do kontaktu
Strona używa plików cookie Akceptuję Nie pokazuj wiadomości    więcej informacji