Miejsce i termin szkolenia
Szkolenie online / POZNAŃ (Centrum), Hotel Mercure Centrum **** ul. Roosevelta 20
Termin: 25.02.2025 r. godziny: 9:00 - 15:00
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest przedstawienie, z punktu widzenia kontrolera/audytora, najistotniejszych problemów proceduralnych jakie pojawiają się w trakcie przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i ich oceny na gruncie starej i nowej ustawy Pzp, a także wyników kontroli i orzecznictwa.
Metoda
Wykład prowadzony w oparciu o liczne przykłady błędów z wyników kontroli (UZP, NIK, RIO) i orzecznictwa. Podczas szkolenia wykładowca przeprowadzi warsztaty, w trakcie których uczestnicy podzieleni na grupy będą oceniać konkretne przypadki z praktyki udzielania zamówień publicznych. Ważnym elementem szkolenia będzie rozwiązywanie zgłaszanych przez uczestników problemów z dziedziny zamówień publicznych. Możliwość skorzystania z indywidualnych konsultacji.
Wykładowca
Prawnik, ekspert z zakresu prawa zamówień publicznych, jeden z najlepiej ocenianych wykładowców. Prowadzi szkolenia z dziedziny zamówień publicznych regularnie od 2000 r. do chwili obecnej. Od 2011 r. przeprowadził szkolenia w wymiarze ponad 5300 godzin.
Wybrane szkolenia z zakresu zamówień publicznych prowadzone cyklicznie w ostatnich latach przez wykładowcę:
- ABC zamówień publicznych – szkolenie dla początkujących (2 dni),
- Zamówienia publiczne – szkolenie dla zaawansowanych (2 dni),
- Zamówienia publiczne o wartości do 130.000 zł,
- Zamówienia publiczne finansowane z funduszy unijnych,
- Kontrola zamówień publicznych,
- Kurs – specjalista ds. zamówień publicznych (3 dni),
- Jak wygrywać przetargi - szkolenie dla wykonawców.
Wybrane instytucje i firmy, dla których przeprowadził szkolenia wewnętrzne to m.in.:
- Ministerstwo Gospodarki, Ministerstwo Kultury, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, Ministerstwo Sprawiedliwości, Ministerstwo Transportu, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Urzędy Marszałkowskie Województw: Łódzkiego, Mazowieckiego, Śląskiego, Wielkopolskiego, Podlaskiego, Dolnośląskiego,
- SHARP Electronics (Europe) GMBH, Johnson & Johnson Poland, Iveco Poland, Raiffeisen Bank Polska, Xerox Polska, TVP, Strabag, DB Schenker Rail Polska.
Autor licznych publikacji dotyczących tematyki zamówień publicznych:
- Komentarz do ustawy Prawo zamówień publicznych wydany przez C.H. BECK (I wydanie - 2005, II wydanie - 2007, III wydanie - 2009),
- współautor książki „Zamówienia publiczne Poradnik przedsiębiorcy", wydanej w 2001r. przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości i Wydawnictwo PUBLICUS,
- Artykuły: „Rzeczpospolita", „Gazeta Prawna", „Rachunkowość Budżetowa", „Zamówienia Publiczne Doradca", „Monitor Prawniczy".
Program szkolenia
1. Kontrola zamówień publicznych w nowej ustawie Pzp, w tym objęcie regulacją innych organów niż UZP, współpraca między organami kontroli.
2. Opis przedmiotu zamówienia:
- niejednoznaczny opis,
- opis wskazujący na konkretny produkt,
- wadliwe zdefiniowanie oferty równoważnej,
- wadliwe wymagania w zakresie umowy o pracę,
- niedopuszczenie składania ofert częściowych.
- wadliwe uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych.
3. Szacowanie wartości zamówienia, w tym dzielenie zamówienia:
- zaniżenie wartości zamówienia, w wyniku którego nie zastosowano ustawy,
- podział zamówienia skutkujący ominięciem ustawy – przykłady dotyczące usług nadzoru, usług powtarzających się, dostaw, robót budowlanych,
- dzielenie a planowanie zamówień,
- udzielanie zamówienia w częściach o wartości do 20% całego zamówienia,
- zawyżenie wartości zamówienia.
4. Kryteria oceny ofert:
- niedookreślone,
- podmiotowe,
- dyskryminujące kryteria,
- związanie kryterium z przedmiotem zamówienia.
5. Określanie warunków udziału w postępowaniu:
- proporcjonalność warunku do przedmiotu zamówienia,
- warunek utrudniający uczciwą konkurencję, w tym warunek odnoszący się do źródła finansowania wcześniejszego zamówienia, warunek ograniczający możliwość wykazania doświadczenia u określonych zamawiających,
- warunek niejednoznaczny.
6. Zamówienie z wolnej ręki - wybór trybu postępowania:
- zamówienie z wolnej ręki udzielane monopoliście, w tym kwestia kompatybilności zamawianego sprzętu, środki dowodowe dla wykazania monopolu,
- zamówienie z wolnej ręki udzielane ze względu na wyjątkową sytuację, w tym możliwość utraty dotacji, rozwiązanie umowy, kwestia konieczności natychmiastowego wykonania zamówienia,
- zamówienie z wolnej ręki ze względu na unieważnione postępowanie – problem istotnej zmiany pierwotnych warunków zamówienia.
7. Uzupełnianie dokumentów:
- zaniechanie wezwania do uzupełnienia dokumentów,
- niedopuszczalne wezwanie do uzupełnienia dokumentów,
- uzupełnienie dokumentów a zmiana oferty,
- powtórne wezwanie do uzupełnienia,
- niepełna treść wezwania do uzupełnienia,
- wadliwa analiza uzupełnionych dokumentów,
- uzupełnienie JEDZ,
- uzupełnienie dokumentów podmiotu udostępniającego zasoby wykonawcy,
- zatrzymanie wadium za nieuzupełnienie dokumentów.
8. Wykluczenie wykonawcy z postępowania:
- przykłady nieprawidłowego wykluczenia wykonawcy,
- procedura samooczyszczenia.
9. Oferta – wyjaśnienia, poprawianie omyłek, odrzucenie:
- zaniechanie poprawienia omyłek w ofercie,
- przykłady nieprawidłowego odrzucenia oferty a także wadliwego zaniechania odrzucenia oferty,
- nie spełnienie warunków udziału w postępowaniu,
- niezgodność oferty z ustawą,
- niezgodność treści oferty z warunkami zamówienia,
- oferta nie spełnia wymagań dotyczących środków komunikacji elektronicznej,
- czyn nieuczciwej konkurencji,
- rażąco niska cena,
- błąd w obliczeniu ceny,
- nie wniesienie wadium lub nieprawidłowe wniesienie wadium.
10. Umowa w sprawie zamówienia publicznego:
- klauzule niedozwolone – przeniesienie na wykonawcę ryzyka związanego z wadami dokumentacji projektowej, brak określenia minimalnego zakresu świadczenia, wypowiedzenie umowy bez podawania przyczyny,
- waloryzacja wynagrodzenia – maksymalna wartość zmiany wynagrodzenia, określenie okresów, w których może następować zmiana wynagrodzenia wykonawcy,
- istotna zmiana umowy - naruszenie równowagi ekonomicznej stron umowy na korzyść wykonawcy, zmiana ogólnego charakteru umowy,
- unieważnienie umowy - niemożliwa do usunięcia wada postępowania.
Cena szkolenia
590 zł - cena szkolenia online zawiera:
- udział w szkoleniu online (wykład, dyskusja, odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia)
- materiały szkoleniowe w formie elektronicznej (pdf),
- certyfikat dla uczestników szkolenia w formie elektronicznej (pdf) ,
- bezpłatne konsultacje poszkoleniowe
750 zł - cena szkolenia stacjonarnego zawiera:
- udział w szkoleniu stacjonarnym (wykład, dyskusja, odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia)
- materiały szkoleniowe w formie papierowej w segregatorach, notatniki, długopisy
- certyfikat dla uczestników szkolenia w formie papierowej,
- przerwy kawowe,
- obiad
- bezpłatne konsultacje poszkoleniowe
Powyższe ceny są cenami netto. Szkolenia finansowane przynajmniej w 70 %
ze środków publicznych są zwolnione z VAT, w pozostałych przypadkach do kwoty netto doliczamy VAT 23 %.
Każde szkolenie możemy przygotować w formie szkolenia wewnętrznego dedykowanego tylko Państwa instytucji, gdzie termin, miejsce i program szkolenia jest dostosowany do Państwa potrzeb.
Oferta specjalna:
Proponujemy RABAT 5% w przypadku zgłoszenia minimum 4 osób na szkolenie.
Uwaga! Promocje nie łączą się.