Zamówienia publiczne

Temat szkolenia

Specjalista ds. zamówień publicznych z uwzględnieniem najnowszych zmian. Elektronizacja, RODO - kurs (3 dni)
  2019-07-29
   WARSZAWA

Miejsce i termin szkolenia

WARSZAWA (Centrum), Centrum Konferencyjne ADN, Al. Jana Pawła II 25
Termin: 29-31.07.2019 r. Godziny: 10:00 - 16:00 

sala g bufet sala f

Adresaci szkolenia

  • Zamawiający i wykonawcy:

  • pracownicy działów zamówień publicznych,
  • kadra kierownicza odpowiedzialna za nadzorowanie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego,
  • pracownicy komórek kontrolnych i audytowych
  • koordynatorzy projektów unijnych
  • pracownicy działów sprzedaży przygotowujący oferty do przetargów, inne osoby zainteresowane tematyką zamówień publicznych

Cel szkolenia

Celem kursu jest przygotowanie uczestników do wykonywania zawodu specjalisty do spraw zamówień publicznych (kod zawodu 242225 zgodnie z rozporządzeniem  Ministra Pracy i Polityki Społecznej z 27.04.2010 r. w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby runku pracy oraz zakresu jej stosowania), oraz pogłębienie i usystematyzowanie posiadanej wiedzy w przypadku osób już zatrudnionych na stanowiskach wymagających znajomości ustawy Prawo zamówień publicznych. Szkolenie zakończy się egzaminem sprawdzającym zdobytą wiedzę oraz przekazaniem certyfikatu potwierdzającego odbycie kursu.

Uwaga! Szkolenie uwzględnia najnowsze orzecznictwo KIO oraz opinie UZP dotyczące elektronizacji zamówień poruszające istotne zagadnienia takie jak:

  • skutki złożenia skanu oferty,
  • prawidłowość e-podpisu,
  • nieprawidłowe działanie platformy elektronicznej,
  • wadium w postaci niepieniężnej.

18 października 2018 r. elektronizacją zostały objęte zamówienia o wartości równej lub przekraczającej progi unijne. W związku z tym szkolenie obejmuje zasady działania narzędzi do komunikacji elektronicznej: miniPortalu – bezpłatnego narzędzia tymczasowego udostępnionego przez UZP oraz docelowych systemów (Platforma e-Zamówienia i Portal e-Usługi).

Uwaga! 18 kwietnia 2019 r. wchodzi w życie ustawa o elektronicznym fakturowaniu w zamówieniach publicznych. Wprowadza ona (z pewnymi wyjątkami) obowiązek zamawiającego - odbierania od wykonawcy ustrukturyzowanych faktur elektronicznych przesłanych za pośrednictwem specjalnej platformy. W przypadku zamówień o wartości nie przekraczającej 30 000 euro ustawa zacznie obowiązywać od 1 sierpnia 2019 r.

UWAGA! 4 maja 2019 r. weszła w życie ustawa wdrażająca RODO do polskiego systemu prawa. Ustawa ta zmieniła również Prawo zamówień publicznych określając prawa i obowiązki stron postępowania wynikające z RODO, w tym nowe obowiązki informacyjne zamawiającego.​

Metoda

Szkolenie będzie prowadzone metodą mieszaną: wykład oraz ćwiczenia praktyczne w oparciu o treść obowiązujących przepisów, opinie prawne Urzędu Zamówień Publicznych, orzeczenia Krajowej Izby Odwoławczej i sądów, wyniki kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych i innych organów kontrolnych. Ćwiczenia pokazujące praktyczne przypadki mające miejsce w postępowaniu o zamówienie publiczne pomogą utrwalić wiedzę. Uczestnicy otrzymają obszerne materiały szkoleniowe: wydrukowany zapis wykładu i ćwiczenia oraz zbiór aktów prawnych w wersji elektronicznej.

NOWOŚĆ! Na szkoleniu wykładowca przedstawi schemat postępowania o zamówienie publiczne „krok po kroku”
- przetarg nieograniczony z wykorzystaniem tzw. procedury odwróconej. Uczestnicy dokonają oceny kolejnych czynności zamawiającego od określenia przedmiotu zamówienia do zawarcia umowy z wykorzystaniem przykładów praktycznych.

Wykładowca

Prawnik, ekspert z zakresu prawa zamówień publicznych, jeden z najlepiej ocenianych wykładowców. Prowadzi szkolenia z dziedziny zamówień publicznych regularnie od 2000 r. do chwili obecnej. Od 2011 r. przeprowadził szkolenia w wymiarze ponad 5300 godzin.

Wybrane szkolenia z zakresu zamówień publicznych prowadzone cyklicznie w ostatnich latach przez wykładowcę:

  • ABC zamówień publicznych – szkolenie dla początkujących (2 dni),
  • Zamówienia publiczne – szkolenie dla zaawansowanych (2 dni),
  • Zamówienia publiczne o wartości do 30 000 euro,
  • Zamówienia publiczne finansowane z funduszy unijnych,
  • Kontrola zamówień publicznych,
  • Kurs – specjalista ds. zamówień publicznych (3 dni),
  • Jak wygrywać przetargi - szkolenie dla wykonawców.

Wybrane instytucje i firmy, dla których przeprowadził szkolenia wewnętrzne to m.in.:

  • Ministerstwo Gospodarki, Ministerstwo Kultury, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, Ministerstwo Sprawiedliwości, Ministerstwo Transportu, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Urzędy Marszałkowskie Województw: Łódzkiego, Mazowieckiego, Śląskiego, Wielkopolskiego, Podlaskiego, Dolnośląskiego,
  • SHARP Electronics (Europe) GMBH, Johnson & Johnson Poland, Iveco Poland, Raiffeisen Bank Polska, Xerox Polska, TVP, Strabag, DB Schenker Rail Polska.

Autor licznych publikacji dotyczących tematyki zamówień publicznych:

  • Komentarz do ustawy Prawo zamówień publicznych wydany przez C.H. BECK (I wydanie - 2005, II wydanie - 2007, III wydanie - 2009),
  • współautor książki „Zamówienia publiczne Poradnik przedsiębiorcy", wydanej w 2001r. przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości i Wydawnictwo PUBLICUS,
  • Artykuły: „Rzeczpospolita", „Gazeta Prawna", „Rachunkowość Budżetowa", „Zamówienia Publiczne Doradca", „Monitor Prawniczy".

Program szkolenia

1. Zagadnienia wprowadzające do problematyki zamówień publicznych:

  • znaczenie rynku zamówień publicznych,
  • cele regulacji zamówień publicznych,
  • Prawo zamówień publicznych w systemie finansów publicznych,
  • Prawo zamówień publicznych a Kodeks cywilny,
  • przegląd przepisów innych ustaw niezbędnych do stosowania Prawa zamówień publicznych,
  • wspólnotowe regulacje zamówień publicznych,
  • systematyka ustawy Prawo zamówień publicznych.

2. Podstawowe pojęcia i zakres obowiązywania ustawy:

  • definicja zamówienia publicznego,
  • podmioty zobowiązanie do stosowania ustawy,
  • progi kwotowe i związane z nimi procedury udzielania zamówień: uproszczona, podstawowa i zaostrzona,
  • zamówienia o charakterze mieszanym,
  • zamówienia wyłączone spod rządów ustawy,
  • tzw. usługi społeczne.

3. Zasady udzielania zamówień:

  • zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie wykonawców, proporcjonalność, przejrzystość,
  • bezstronność i obiektywizm zamawiającego, w tym przykłady z wyników kontroli dotyczące wyłączenia osoby dokonującej czynności w postępowaniu,
  • jawność, w tym pojęcie tajemnicy przedsiębiorstwa i zasady udostępniania dokumentacji postępowania,
  • pisemność, w tym:
  • formy komunikacji w okresie przejściowym,
  • elektronizacja zamówień publicznych - nowość,
    ​- zmiany w rozporządzeniach związane z elektronizacją obowiązujące od 18 października  2018 r.
    - miniPortal e-zamówień – zasady działania bezpłatnego narzędzia tymczasowego udostępnionego przez UZP.
  • zasady dokumentowania postępowania,
  • prowadzenie postępowania w języku polskim,
  • traktowanie trybów przetargowych jako podstawowe.

4. Wykonawca zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego (warunki udziału w postępowaniu, potencjał innego podmiotu, wykluczenie, konsorcjum):

  • warunki udziału w postępowaniu i dokumenty potwierdzające ich spełnienie, w tym przykłady wadliwych warunków z wyników kontroli:
    • klauzule społeczne,
    • wykorzystanie potencjału innego podmiotu, w tym obowiązek realizowania zamówienia przez inny podmiot,
    • maksymalny poziom obrotu, jakiego można żądać od wykonawcy,
    • jednolity europejski dokument zamówienia (JEDZ),
    • weryfikacja dokumentów wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona,
    • wymaganie dokumentów aktualnych na dzień ich złożenia,
  • uzupełnianie dokumentów, w tym przykłady z wyników kontroli,
  • wykluczenie wykonawcy z postępowania - przyczyny i dokumentowanie wykluczenia, w tym tzw. procedura self-cleaning,
  • wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia, w tym specjalne warunki udziału w postępowaniu dla konsorcjów.

5. Przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia, w tym specyfikacja istotnych warunków zamówienia (SIWZ):

  • obowiązek publikowania planu zamówień publicznych przez zamawiających z sektora finansów publicznych,
  • opis przedmiotu zamówienia, w tym:
    • przykłady z wyników kontroli (opis wskazujący na konkretny produkt, brak definicji ofert równoważnych),
    • obowiązek wymagania zatrudnienia na umowę o pracę w zamówieniach publicznych na usługi i roboty budowlane,
  • określenie wartości szacunkowej zamówienia i dzielenie zamówienia na części, w tym:
    • przykłady wadliwego podziału zamówienia,
    • zamówienia nieplanowane a podział zamówienia na części,
    • problem z prawidłowym oszacowaniem wartości robót dotyczących jednego przedsięwzięcia budowlanego ale odrębnych obiektów budowlanych,
  • wybór trybu postępowania, w tym:
    • przykłady z wyników kontroli dotyczące zamówień z wolnej ręki udzielanych monopoliście, zamówień z wolnej ręki udzielanych ze względu na wyjątkową sytuację,
    • przykłady zamówień dla których UZP negatywnie zaopiniował możliwość stosowania trybu zapytania o cenę,
  • specyfikacja istotnych warunków zamówienia, w tym przykłady z wyników kontroli dotyczące jej treści i modyfikowania,
  • ogłoszenia.

6.  Tryby postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. 

           a) Podstawowe tryby postępowań o zamówienia publiczne, które można stosować bez względu na wartość oraz rodzaj zamówienia:

  • przetarg nieograniczony, w tym regulacje dotyczące ogłoszeń, wadium, terminów składania ofert,
  • przetarg ograniczony, w tym selekcja wykonawców,

          b) Pozostałe tryby postępowań, które można stosować wyłącznie w uzasadnionych przypadkach:

  • negocjacje z ogłoszeniem,
  • negocjacje bez ogłoszenia,
  • dialog konkurencyjny,
  • zamówienie z wolnej ręki
  • zapytanie o cenę,
  • licytacja elektroniczna,
  • partnerstwo innowacyjne.

7. Przygotowanie oferty, wybór najkorzystniejszej oferty:

  • definicja oferty, treść oferty,
  • termin złożenia oferty,
  • termin związania ofertą,
  • otwarcie ofert,
  • poprawianie omyłek w ofertach, w tym przykłady z wyników kontroli,
  • odrzucenie oferty, w tym przykłady z wyników kontroli,
  • rażąco niska cena, w tym przykłady z wyników kontroli,
  • kryteria oceny ofert, w tym:
    • przykłady z wyników kontroli,
    • definicja najkorzystniejszej oferty,
    • przykładowe kryteria,
    • istotne ograniczenie stosowania kryterium ceny w sektorze finansów publicznych,
    • pojęcie kosztów cyklu życia,
  • unieważnienie postępowania,
  • zawarcie umowy.

8. Umowy o zamówienia publiczne - cechy szczególne:

  • zakres świadczenia wykonawcy, w tym przykłady z wyników kontroli,
  • okres, na jaki można zawrzeć umowę,
  • zmiany umowy, w tym:
    • dopuszczalna zmiana wykonawcy,
    • zmiana nieprzewidywalna dla zamawiającego,
    • zamówienie dodatkowe jako aneks do umowy,
    • definicja zmiany istotnej,
  • szczególny przypadek odstąpienia od umowy,
  • unieważnienie umowy,
  • zabezpieczenie należytego wykonania umowy,
  • zaliczki.

9. Środki ochrony prawnej:

  • odwołanie:
    • podmioty uprawnione do wnoszenia odwołań,
    • zawiadomienie zamawiającego o wniesieniu odwołania,
    • terminy wnoszenia odwołań,
    • kompetencje Krajowej Izby Odwoławczej,
    • dopuszczalność odwołań dla zamówień o niższych wartościach,
  • skarga:
    • podmioty uprawnione do wnoszenia skarg,
    • terminy wnoszenia skarg,
    • wysokość opłaty.

10. Organizacja zamówień publicznych w jednostce zamawiającej:

  • podział kompetencji między kierownika zamawiającego i komisję przetargową,
  • zespół do nadzoru nad realizacją zamówienia publicznego.

11. Odpowiedzialność za naruszenie ustawy Prawo zamówień publicznych:

  • odpowiedzialność na gruncie ustawy Prawo zamówień publicznych,
  • odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
  • odpowiedzialność karna, w tym za zmowę przetargową.

Cena szkolenia

1450 zł - cena szkolenia zawiera:

  • komplet materiałów szkoleniowych
  • certyfikaty dla uczestników szkolenia,
  • przerwy kawowe,obiad,
  • konsultację e-mailową po szkoleniu dotyczącą zagadnień omawianych przez trenera w trakcie zajęć.

Powyższe ceny są cenami netto. Szkolenia finansowane przynajmniej w 70 %
ze środków publicznych są zwolnione z VAT, w pozostałych przypadkach do kwoty netto doliczamy VAT 23 %.

Każde szkolenie możemy przygotować w formie szkolenia wewnętrznego dedykowanego tylko Państwa instytucji, gdzie termin, miejsce  i program szkolenia jest  dostosowany do Państwa potrzeb.

Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia.

Oferta specjalna:

Proponujemy RABAT 5% w przypadku zgłoszenia minimum 4 osób na szkolenie.
Uwaga! Promocje nie łączą się.

Zgłoszenie na szkolenie

(Umowa na realizację szkolenia)

Zgłaszam udział w szkoleniu: Specjalista ds. zamówień publicznych z uwzględnieniem najnowszych zmian. Elektronizacja, RODO - kurs (3 dni)

Termin i miejsce szkolenia:     2019-07-29    WARSZAWA


Zgłaszający



Osoba kontaktowa



Osoby zgłoszone na szkolenie

Liczba osób zgłoszonych
Koszt na osobę (PLN)
Koszt do zapłaty (PLN)

Warunkiem udziału w szkoleniu jest przesłanie wypełnionego formularza zgłoszenia na szkolenie. Zapłaty należy dokonać po otrzymaniu faktury na konto ACC Training & Consulting Group Płużańska Marzena Anna w Credit Agricole Bank Polska S.A. 581940 1076 3025 5111 0000 0000.

Zgłoszenie to jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie. Rezygnacja powinna być dokonana w formie pisemnej najpóźniej 6 dni roboczych przed szkoleniem. Rezygnacja w późniejszym terminie lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z wniesienia opłaty.

Oświadczamy, że jesteśmy płatnikiem VAT NIP: ................................. i upoważniamy ACC Training & Consulting Group Płużańska Marzena Anna do wystawienia faktury VAT bez naszego podpisu.

Organizator szkolenia zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia lub odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych oraz odstąpienia od umowy, nie ponosząc odpowiedzialności.

Oświadczamy, że akceptujemy Regulamin oraz warunki umowy jako umocowani do jej zawarcia.

Informujemy, że:

  1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ACC Training & Consulting Group Płużańska Marzena Anna z siedzibą w Warszawie przy ul. Szachowej 1, zwany dalej Administratorem; Administrator prowadzi operacje przetwarzania Pani/Pana danych osobowych, e-mail: szkolenia@acc.net.pl
  2. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji usługi szkoleniowej bądź innym celu, na który wyraziła Pani/Pan zgodę,
  3. podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest umowa o realizację usługi szkoleniowej,
  4. podanie danych jest niezbędne do zawarcia umowy, w przypadku niepodania danych niemożliwe jest zawarcie umowy,
  5. posiada Pani/Pan prawo do:
    • żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
    • wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania,
    • przenoszenia danych,
    • wniesienia skargi do organu nadzorczego,
    • cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych.
  6. Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu,
  7. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez ACC Training & Consulting Group Płużańska Marzena Anna najpóźniej do momentu cofnięcia zgody przez Panią/Pana

 

+
=

Jesteś zainteresowany szkoleniem ? Masz pytanie ?

Skontaktuj się z nami.

Przejdź do kontaktu

Nasi Klienci

Strona używa plików cookie Akceptuję Nie pokazuj wiadomości    więcej informacji